• ثبت نام فروشنده
  • ورود همكار تبليغاتي
  • ثبت نام همكار تبليغاتي
  • رهگيري سفارش

آشنايي با بخش ورود محصولات درگاه فروش ايران(فروتل)


آشنايي با بخش ورود محصولات درگاه فروش ايران(فروتل)

سومين بخش درگاه فروش فروتل همانطوريكه در شكل زير نيز مشاهده مي نماييد بخش مديريت محصولات مي باشد كه در ادامه آموزش داده مي شود

افزودن محصول اصلي ترين بخش براي داشتن فروشي موفق مي باشد كه اگر در شروع بصورت حرفه اي وارد شود موفقيت فروشنده را در پي خواهد داشت و مشتريان در اينترنت تنها از طريق همين توضيحات و عكسها و بنر و فيلم و مطالب آموزشي كه در زمان افزودن محصول وارد مي نماييد تصميم گيري خريد خود را انجام مي دهند.

1

اين بخش شامل ۱۰ قسمت به شرح زير مي باشد:بخشهاي درگاه فروش ايران (فروتل)

  • افزودن محصول جديد (جهت افزودن تكي محصول)
  • افزودن گروهي محصولات (براي افزودن گروهي محصولات)
  • تغيير گروهي عكسها (براي تغيير گروهي عكسهاي محصولات)
  • ويرايش گروهي محصولات (براي ويرايش گروهي تمام محصولات در زماني كوتاه)
  • ليست تمام محصولات (نمايش تمام محصولات وارد شده و مشاهده وضعيت آنها و ويرايش تكي محصولات)
  • جابه جايي محصولات در گروه ها (براي منتقل كردن محصولات از گروهي به گروه ديگر)
  • خروجي محصولات فروشگاه (دريافت خروجي اكسل از محصولات وارد شده جهت پشتيباني گيري يا ايجاد تغيير گروهي براي ورود در بخش افزودن گروهي)
  • كپي پنل به پنل محصولات (درصورتيكه چند پنل فروش در فروتل داريد براحتي از اين بخش مي توانيد كپي از محصولات را در پنلهاي ديگر خود وارد كنيد)
  • لينك خريد محصولات (ساختار كلي لينك خريد محصولات را از اين بخش مي توانيد دريافت و در هر جايي كه بخواهيد در اينترنت براي خريد محصولات خود استفاده نماييد)
  • مديريت بنرها (تا سقف ۲۰ بنر مي توان وارد اين بخش كرد كه در صورت تاييد شدن وارد بخش بنرهاي پنل بازاريابها مي شود)

با توجه به اينكه درگاه فروش ايران براي انواع كالا و خدمات و فايل مجازي طراحي گرديده است داراي جزئيات و بخشهاي بسيار زياد مي باشد تا بتواند كليه بخشهاي مختلف مرتبط با انواع فروشنده را پوشش دهد كه در ادامه اين بخشها به تفضيل آموزش داده مي شود.

 

  • افزودن محصول جديد (جهت افزودن تكي محصول)

همانطوريكه در عكس زير مشاهده مي كنيد دو نوع افزودن محصول جديد به صورت تكي وجود دارد.

۱- اضافه كردن سريع محصول (فقط موارد ضروري در اين حالت وارد مي شود پس از فشردن دكمه ذخيره در مرحله بعد گزينه هاي ورود پيشرفته باز مي شود كه مي توانيد تكميل نماييد)

۲- اضافه كردن پيشرفته محصول (اطلاعات تكميلي و انواع تنظيمات براي هر محصول به صورت حرفه اي و تخصصي در اين بخش دريافت ميشود)3

در اضافه كردن محصول برخي گزينه ها بايد الزاما تكميل شود كه اين گزينه ها در فرم افزودن سريع محصول قرار گرفته است كه شامل موارد زير است:

  • تعيين نوع محصول كه اولين گزينه براي تعيين و ورود محصول است كه در ادامه انواع محصول تشريح مي شود.
  • قيمت محصول: قيمت پايه محصول مي باشد كه تخفيف يا آپشنهاي محصول مي تواند قيمت را كم يا زياد كند.
  • نام محصول: مختصر ترين اطلاعات محصول نام محصول است كه بايد به صورتي انتخاب شود كه مشتري را در پيدا كردن و انتخاب محصول كمك نمايد.

 

نوع محصول: قبل از افزودن محصول در بخش افزودن سريع يا پيشرفته محصول بايستي ابتدا نوع محصول را وارد نماييد و گزينه هاي ورود محصول متناسب با نوع محصول تغيير مي كند و پس از آن بايستي اقدام به تكميل فرم توضيحات محصول نماييد.

همانطوريكه در عكس مقابل مشاهده مي نماييد ۶ نوع محصول قابل تعريف مي باشند.2

  • محصول حقيقي: شامل كليه كالاهاي قابل لمس مي باشند، مانند سوپرماركتها، لوازم الكترونيكي، كالاهاي فرهنگي، لوازم سرگرمي و بازي، پوشاك و كفش و ساعت و عينك، آرايشي و بهداشتي، لوازم ورزشي، لوازم خانگي و دكوراسيون، مواد غذايي، صنايع ساختمان، تجهيزات و ابزارآلات، ابزارا باغباني و كشاورزي، خودرو و لوازم خودرو و ….
  • خدماتي كه نوبت دهي دارند: مانند پزشك ها كه از اين طريق مي تواند مشتري ساعت هاي در دسترس را رزرو نمايد
  • خدماتي كه ظرفيت و مهلت ثبت نام دارند: مانند ثبت نام در كلاسهاي ورزشي باشگاه ها، تورهاي مسافرتي، آموزشگاه ها
  • خدماتي كه درروز مشخصي ارائه ميشوند: مانند ثبت نام  همايشها و تورهاي مسافرتي
  • ساير خدمات: مانند بيمه ، بنگاه ها و مشاوران املاك، شركتهاي خدماتي، تاسيساني، نظافتي، رستورانها، عكاسي و آتليه ها، بانكها و موسسات مالي، دفاتر اسناد رسمي، طراحي و برنامه نويسي تحت ويندوز و وب، آموزش آنلاين و ….
  • محصولات مجازي: مانند فايلهاي آموزشي صوتي و تصويري، فايلهاي PDF، مقاله و كتابهاي الكترونيكي، نرم افزار، فايلهاي فشرده(zip و rar) و هر گونه فايل دانلودي ديگر

با انتخاب هر نوع محصول گزينه هاي ورود محصول نيز تغيير خواهد كرد كه حالتهاي مختلف آنرا به صورت كلي مي توانيد مشاهده نماييد كه در حالت افزودن پيشرفته يا ويرايش محصول مي توانيد مشاهده نماييد.4567

  • افزودن گروهي محصولات (براي افزودن گروهي محصولات)

در صورتيكه مي خواهيد در زماني كوتاه محصولات خود را وارد كرده يا ويرايش نماييد براحتي از اين بخش مي توانيد استفاده نماييد و در زماني كوتاه صدها محصول را وارد نماييد و مي توانيد محصولات را از اين طريق به صورت گروهي وارد كرده و پس از آن وارد بخش ليست محصولات شده و با كليك روي هر محصول ويرايش آن باز شده و اطلاعات آنرا كامل نماييد و با اين روش مي توانيد سريعتر محصولات خود را وارد نماييد و سرفرصت آنها را ويرايش نماييد.9

براي اين منظور ابتدا فايل اكسل با فرمت مخصوص افزودن گروهي را بايد ايجاد نماييد كه در صورتيكه يك محصول تكي هم اضافه كرده باشيد مي توانيد از بخش خروجي محصول  مطابق عكس مقابل نمونه فايل اكسل ورود گروهي را دريافتنماييد و تكميل نماييد و وارد بخش افزودن گروهي محصول شويد و مطابق عكس زير بر روي دكمه browse كليك نماييد و فايل اكسل محصولات را انتخاب نماييد. در گروه بندي هاي سمت چپ گروه مورد نظر محصولات را انتخاب و واحد قيمت محصولات را كه ريال يا تومان است را انتخاب و نهايتا اگر قبلا اين محصولات وارد شده اند و كد محصولات تكراري است و مي خواهيد به صورت گروهي ويرايش شوند گزينه ويرايش شود را بزنيد و اگر ويرايش نشود را بزنيد فقط محصولاتي كه در ليست جديد هستند اضافه شده و محصولاتي كه قبلا وجود داشته اند بدون تغيير باقي مي مانند.

8

 

همانطوريكه متوجه شده ايد افزودن گروهي كاركرد ويرايش گروهي را نيز دارد و مي توانيد از بخش خروجي گروهي محصولات ابتدا فايل اكسل خروجي از تمام محصولاتي كه قبلا وارد كرده ايد دريافت و اصلاحات لازم بر روي آنها را انجام و از بخش افزودن گروهي محصولات به صورت گروهي يكباره وارد نماييد.

  • تغيير گروهي عكسها (براي تغيير گروهي عكسهاي محصولات)

مطابق افزودن گروهي محصولات بخشي تخصصي براي ورود يا ويرايش عكسهاي محصولات وجود دارد كه هم مي توانيد وارد آپلود سنتر خود در فروتل شويد و خروجي گروهي گرفته و در كادر مربوط به افزودن گروهي عكسها وارد كنيد و هم مي توانيد در هر آپلود سنتر ديگري كه داريد عكسهاي را طبق فرمت مورد درخواست در اينجا وارد كنيد

  • ويرايش گروهي محصولات (براي ويرايش گروهي تمام محصولات در زماني كوتاه)

يكي از ابزارهاي كاربردي براي تغييرات گروهي بر روي تمام محصولات به صورت همزمان است كه در كوتاه ترين زمان ممكن مي توانيد تغييرات مورد نياز خود را انجام دهيد مي توانيد به صورت گروهي قيمت، پورسانت، هزينه بسته بندي، موجودي محصولات، وزن كالا، ماليات ارزش افزوده، وضعيت فعال يا غيرفعال بودن محصول، قابليت فروش، نوع فروش (پرداخت وجه)، حداقل خريد ممكن و حداكثر خريد را تعيين نماييد.

10

هشدار: توجه كنيد در صورتيكه اشتباها تغيير گروهي در محصولات داده باشيد راه برگشت ندارد و بايد با دقت بيشتري از اين بخش استفاده نماييد و بايد از همين بخش مجددا تغييرات را11برعكس انجام دهيد تا اصلاح شود مثلا اگر بخواهيد قيمت تمام محصولات را ۱۰ درصد افزايش دهيد كافيست در فيلد قيمت گزينه ضرب را انتخاب كنيد عدد ۱٫۱ را در فيلد قيمت وارد كنيد و گزينه ذخيره را بزنيد تا به صورت گروهي بر روي تمام محصولات ۱۰ درصد قيمتها افزايش يابد و اگر بخواهيد مجددا به حالت قبل برگردانيد قيمت محصولات را تقسيم بر ۱٫۱ نماييد.

و به همين ترتيب براي هر تغييري با انتخاب هر كدام از اين عملگرهاي رياضي و تعيين عدد مي توانيد تغييرات را به صورت كلي بر روي تمامي محصولات در چندصدم ثانبه انجام دهيد.

با كليك بر روي گزينه تنظيمات پيشرفته مي توانيد براي ويرايش شدن يا نشدن محصولات شرط تعيين نماييد مثلا مي خواهيد فقط كالاهايي كه قيمت آن بالاتر از ۱۰ هزار تومان است هزار تومان كاهش قيمت دهيد كه براحتي در فيلد تنظيمات پيشرفته اوليه تمامي محصولاتي كه قيمت آن بيشتر از ۱۰۰۰۰تومان است را وارد و در فيلد قيمت با انتخاب منهاي۱۰۰۰ را وارد و ذخيره را بزنيد كه در زير به عنوان نمونه اين حالت نمايش داده شده است:

12

 

 

 

 

  • ليست تمام محصولات (نمايش تمام محصولات وارد شده و مشاهده وضعيت آنها و ويرايش تكي محصولات)

همانطوريكه در عكس زير مشاهده مي نماييد ليست محصولات را مي توانيد در اين بخش مشاهده كنيد كه شامل بخشهايي است كه برخي از آنها به شرح زير است:

  • شناسه محصول عددي است كه سيستم فروتل به هر محصول تخصيص مي دهد.
  • وضعيت نشان دهنده وضعيت تاييد شدن يا نشدن محصول در سيستم بازاريابي عمومي است. كه اگرتاييد شود تيك سبز مي خورد و اگر تاييد نشود علامت ساعت شني باقي مي ماند كه با نگهداشتن موس روي علامت ساعت شني هر محصول دليل تاييد نشدن آنرا مي توانيد مشاهده نماييد و علامت اخطار سياه رنگ به معني سياه شدن محصول است كه اجازه فروش ندارد.
  • كد محصول در زمان ورود محصول توسط فروشنده تعيين مي شود كه مي تواند عدد يا حروف انگليسي يا تركيب اين دو باشد
  • نام محصول : با كليك روي نام محصول ويرايش هر محصول باز مي شود و مي توانيد كليه اطلاعات آنرا تغيير دهيد.
  • عكس محصول اگر وجود داشته باشد علامت دوربين نمايش مي دهد و اگر عكس نداشته باشد علامت قرمز رنگي روي آن قرار مي گيرد.
  • باركد ابزاري در اختيار فروشنده قرار مي دهد كه باركد براي محصول خود ايجاد و چاپ كرده و بر روي محصولات بچسباند و با باركد خوان استفاده نمايد
  • رنكينگ براي سيستم بازاريابي كاربرد دارد كه هر چه رنگينگ يا همان رتبه محصول بالاتر باشد در سيستم بازاريابي شانس فروش فروش بالاتري دارد.
  • محصول ويژه: هر فروشنده مي تواند ۱۰ عدد از محصولات خود را ويژه كرده كه در بخشي مخصوص در سيستم بازاريابي منحصرا بر روي اين محصولات كار تبليغاتي صورت مي گيرد و شانس به مراتب بيشتري در فروش دارد كه البته اگر محصول پرفروش و مناسبي باشد توسط تيم بازاريابي فروتل تاييد مي شود.
  • حذف : با كليك روي عكس سلط زباله در رديف هر محصول بلافاصله آن محصول حذف مي شود، دقت نمايش اشتباه بر روي آن كليك صورت نگيرد.

13بخشهاي جابه جايي محصول در گروه ها، خروجي محصولات فروشگاه، كپي پنل به پنل كاركرد مشخصي دارند.

لينك خريد محصولات:

ساختاري ثابت سبد خريد براي تمامي محصولات فروشنده در اين بخش قرار دارد كه با استفاده از دامنه فروشگاه هديه فروتل به فروشنده ايجاد مي شود كه اگر فروشنده درخواست فروشگاه هديه را نداده باشد لينك سبد خريد نيز ايجاد نمي شود و با دامنه عمومي فروتل ساخته شده كه فقط براي سيستم بازاريابي محصولات تاييد شده خواهد بود و عملا تا سايت هديه فروتل را دريافت ننماييد لينك خريد محصولات ايجاد نمي شود و قادر به ثبت سفارش از طريق لينك سبد خريد نخواهيد بود.

ساختار لينك سبد خريد ثابت است و فقط كد محصول كه توسط فروشنده ايجاد مي شود در انتهاي لينك در حال تغيير است

مديريت بنرها: هر فروشنده تا ۲۰ بنر را مي تواند در اين بخش وارد كرده كه پس از تاييد توسط تيم بازاريابي فروتل در اختيار بازاريابها جهت بازاريابي و فروش قرار مي گيرد.

دقت نماييد بنرهايي كه آدرس سايت يا اطلاعات تماس فروشنده روي آن قرار گرفته باشد تاييد نمي شود.

همچنين فقط بنرهايي كه به صورت حرفه اي طراحي شده باشند و حالت متحرك با پسوند gif داشته باشند تاييد و وارد سيستم بازاريابي مي شود.

 

لینک منبع از سایت فروتل

    بازگشت به راهنمای جامع درگاه تبلیغات فروتل در اصفهان