سومين بخش درگاه فروش فروتل همانطوريكه در شكل زير نيز مشاهده مي نماييد بخش مديريت محصولات مي باشد كه در ادامه آموزش داده مي شود
افزودن محصول اصلي ترين بخش براي داشتن فروشي موفق مي باشد كه اگر در شروع بصورت حرفه اي وارد شود موفقيت فروشنده را در پي خواهد داشت و مشتريان در اينترنت تنها از طريق همين توضيحات و عكسها و بنر و فيلم و مطالب آموزشي كه در زمان افزودن محصول وارد مي نماييد تصميم گيري خريد خود را انجام مي دهند.
اين بخش شامل ۱۰ قسمت به شرح زير مي باشد:
با توجه به اينكه درگاه فروش ايران براي انواع كالا و خدمات و فايل مجازي طراحي گرديده است داراي جزئيات و بخشهاي بسيار زياد مي باشد تا بتواند كليه بخشهاي مختلف مرتبط با انواع فروشنده را پوشش دهد كه در ادامه اين بخشها به تفضيل آموزش داده مي شود.
همانطوريكه در عكس زير مشاهده مي كنيد دو نوع افزودن محصول جديد به صورت تكي وجود دارد.
۱- اضافه كردن سريع محصول (فقط موارد ضروري در اين حالت وارد مي شود پس از فشردن دكمه ذخيره در مرحله بعد گزينه هاي ورود پيشرفته باز مي شود كه مي توانيد تكميل نماييد)
۲- اضافه كردن پيشرفته محصول (اطلاعات تكميلي و انواع تنظيمات براي هر محصول به صورت حرفه اي و تخصصي در اين بخش دريافت ميشود)
در اضافه كردن محصول برخي گزينه ها بايد الزاما تكميل شود كه اين گزينه ها در فرم افزودن سريع محصول قرار گرفته است كه شامل موارد زير است:
نوع محصول: قبل از افزودن محصول در بخش افزودن سريع يا پيشرفته محصول بايستي ابتدا نوع محصول را وارد نماييد و گزينه هاي ورود محصول متناسب با نوع محصول تغيير مي كند و پس از آن بايستي اقدام به تكميل فرم توضيحات محصول نماييد.
همانطوريكه در عكس مقابل مشاهده مي نماييد ۶ نوع محصول قابل تعريف مي باشند.
با انتخاب هر نوع محصول گزينه هاي ورود محصول نيز تغيير خواهد كرد كه حالتهاي مختلف آنرا به صورت كلي مي توانيد مشاهده نماييد كه در حالت افزودن پيشرفته يا ويرايش محصول مي توانيد مشاهده نماييد.
در صورتيكه مي خواهيد در زماني كوتاه محصولات خود را وارد كرده يا ويرايش نماييد براحتي از اين بخش مي توانيد استفاده نماييد و در زماني كوتاه صدها محصول را وارد نماييد و مي توانيد محصولات را از اين طريق به صورت گروهي وارد كرده و پس از آن وارد بخش ليست محصولات شده و با كليك روي هر محصول ويرايش آن باز شده و اطلاعات آنرا كامل نماييد و با اين روش مي توانيد سريعتر محصولات خود را وارد نماييد و سرفرصت آنها را ويرايش نماييد.
براي اين منظور ابتدا فايل اكسل با فرمت مخصوص افزودن گروهي را بايد ايجاد نماييد كه در صورتيكه يك محصول تكي هم اضافه كرده باشيد مي توانيد از بخش خروجي محصول مطابق عكس مقابل نمونه فايل اكسل ورود گروهي را دريافتنماييد و تكميل نماييد و وارد بخش افزودن گروهي محصول شويد و مطابق عكس زير بر روي دكمه browse كليك نماييد و فايل اكسل محصولات را انتخاب نماييد. در گروه بندي هاي سمت چپ گروه مورد نظر محصولات را انتخاب و واحد قيمت محصولات را كه ريال يا تومان است را انتخاب و نهايتا اگر قبلا اين محصولات وارد شده اند و كد محصولات تكراري است و مي خواهيد به صورت گروهي ويرايش شوند گزينه ويرايش شود را بزنيد و اگر ويرايش نشود را بزنيد فقط محصولاتي كه در ليست جديد هستند اضافه شده و محصولاتي كه قبلا وجود داشته اند بدون تغيير باقي مي مانند.
همانطوريكه متوجه شده ايد افزودن گروهي كاركرد ويرايش گروهي را نيز دارد و مي توانيد از بخش خروجي گروهي محصولات ابتدا فايل اكسل خروجي از تمام محصولاتي كه قبلا وارد كرده ايد دريافت و اصلاحات لازم بر روي آنها را انجام و از بخش افزودن گروهي محصولات به صورت گروهي يكباره وارد نماييد.
مطابق افزودن گروهي محصولات بخشي تخصصي براي ورود يا ويرايش عكسهاي محصولات وجود دارد كه هم مي توانيد وارد آپلود سنتر خود در فروتل شويد و خروجي گروهي گرفته و در كادر مربوط به افزودن گروهي عكسها وارد كنيد و هم مي توانيد در هر آپلود سنتر ديگري كه داريد عكسهاي را طبق فرمت مورد درخواست در اينجا وارد كنيد
يكي از ابزارهاي كاربردي براي تغييرات گروهي بر روي تمام محصولات به صورت همزمان است كه در كوتاه ترين زمان ممكن مي توانيد تغييرات مورد نياز خود را انجام دهيد مي توانيد به صورت گروهي قيمت، پورسانت، هزينه بسته بندي، موجودي محصولات، وزن كالا، ماليات ارزش افزوده، وضعيت فعال يا غيرفعال بودن محصول، قابليت فروش، نوع فروش (پرداخت وجه)، حداقل خريد ممكن و حداكثر خريد را تعيين نماييد.
هشدار: توجه كنيد در صورتيكه اشتباها تغيير گروهي در محصولات داده باشيد راه برگشت ندارد و بايد با دقت بيشتري از اين بخش استفاده نماييد و بايد از همين بخش مجددا تغييرات رابرعكس انجام دهيد تا اصلاح شود مثلا اگر بخواهيد قيمت تمام محصولات را ۱۰ درصد افزايش دهيد كافيست در فيلد قيمت گزينه ضرب را انتخاب كنيد عدد ۱٫۱ را در فيلد قيمت وارد كنيد و گزينه ذخيره را بزنيد تا به صورت گروهي بر روي تمام محصولات ۱۰ درصد قيمتها افزايش يابد و اگر بخواهيد مجددا به حالت قبل برگردانيد قيمت محصولات را تقسيم بر ۱٫۱ نماييد.
و به همين ترتيب براي هر تغييري با انتخاب هر كدام از اين عملگرهاي رياضي و تعيين عدد مي توانيد تغييرات را به صورت كلي بر روي تمامي محصولات در چندصدم ثانبه انجام دهيد.
با كليك بر روي گزينه تنظيمات پيشرفته مي توانيد براي ويرايش شدن يا نشدن محصولات شرط تعيين نماييد مثلا مي خواهيد فقط كالاهايي كه قيمت آن بالاتر از ۱۰ هزار تومان است هزار تومان كاهش قيمت دهيد كه براحتي در فيلد تنظيمات پيشرفته اوليه تمامي محصولاتي كه قيمت آن بيشتر از ۱۰۰۰۰تومان است را وارد و در فيلد قيمت با انتخاب منهاي۱۰۰۰ را وارد و ذخيره را بزنيد كه در زير به عنوان نمونه اين حالت نمايش داده شده است:
همانطوريكه در عكس زير مشاهده مي نماييد ليست محصولات را مي توانيد در اين بخش مشاهده كنيد كه شامل بخشهايي است كه برخي از آنها به شرح زير است:
بخشهاي جابه جايي محصول در گروه ها، خروجي محصولات فروشگاه، كپي پنل به پنل كاركرد مشخصي دارند.
لينك خريد محصولات:
ساختاري ثابت سبد خريد براي تمامي محصولات فروشنده در اين بخش قرار دارد كه با استفاده از دامنه فروشگاه هديه فروتل به فروشنده ايجاد مي شود كه اگر فروشنده درخواست فروشگاه هديه را نداده باشد لينك سبد خريد نيز ايجاد نمي شود و با دامنه عمومي فروتل ساخته شده كه فقط براي سيستم بازاريابي محصولات تاييد شده خواهد بود و عملا تا سايت هديه فروتل را دريافت ننماييد لينك خريد محصولات ايجاد نمي شود و قادر به ثبت سفارش از طريق لينك سبد خريد نخواهيد بود.
ساختار لينك سبد خريد ثابت است و فقط كد محصول كه توسط فروشنده ايجاد مي شود در انتهاي لينك در حال تغيير است
مديريت بنرها: هر فروشنده تا ۲۰ بنر را مي تواند در اين بخش وارد كرده كه پس از تاييد توسط تيم بازاريابي فروتل در اختيار بازاريابها جهت بازاريابي و فروش قرار مي گيرد.
دقت نماييد بنرهايي كه آدرس سايت يا اطلاعات تماس فروشنده روي آن قرار گرفته باشد تاييد نمي شود.
همچنين فقط بنرهايي كه به صورت حرفه اي طراحي شده باشند و حالت متحرك با پسوند gif داشته باشند تاييد و وارد سيستم بازاريابي مي شود.
بازگشت به راهنمای جامع درگاه تبلیغات فروتل در اصفهان